Thursday, 9 April 2015

Wanderlust TAG



1. To which countries have you been?
Slovakia, Romania, Croatia, Austria, Poland, Greece, Belgium, England, Italy, Montenegro :)

 2.  To where was your first flight?
Greece


 3.  How do you kill time during travelling?
 I like to listen to music, look out the window, I try my best to sleep, and if I'm with him, we like to talk or plan ahead.. :)


 4. When, with whom, and why do you travel?
 Nowadays mostly with my boyfriend, but I used to travel with friends or family, or school mates.. We go on longer trips during the summer, but shorter trips are perfect at any weekend, no matter the season. Because I need it! :)

 5. Favourite city or country you have visited?
England! Austria!
But it's really difficult to choose just one favourite, I loved everywhere I've been.







 6.What's the most memorable thing that has happened to you abroad?
  I can't pick just one.. If it must be some travel-thing, then seeing St Mark's Square 'sinking' during a heavy rain, or randomly finding myself at the Sweeps Festival in Rochester, or cliff-diving in Montenegro. :)

 7. What's the best thing you bought abroad?
A hoodie from Oxford, and a street artist's painting from Croatia :)

 8. Hostel or hotel?
I've never slept at a hotel :) Of course, I'd like to try it, but I prefer cost-effective solutions.. 

 9. What's a travel accessory you always take with yourself?
Camera! And gluten-free food..

 10.Favourite food you tried abroad?
 I ate Pringles for the first time in England, and I instantly fell in love! I also liked fish n chips. In Krakow, I ate serki z grilla, and chocolate and waffles in Belgium :)



 11.Where would you only travel for the food?
 Of course, not just for the food, but let's say France or Spain.. :)

 12.To which countires would you like to go?
You know.. "I haven't been everywhere, but it's on my list".. but maybe, the firsts in the row are Sweden, New Zealand, Scotland, Germany and Russia.

 13. Are you currently saving up for a trip?
 Always! But our next one has been paid already :)

 14.Which is your favourite accent in the world?
Of course, British English... :)

 15. Do you know your passport number by heart?
  No, but I know my ID number :)

 16. Aeroplane, train or car?
 Honestly, I don't remember my flight to Greece, but I can't wait for my next one (January, 2016) :) But I would choose the train: cheaper than the plane, more comfortable than the car, and it has this awesome adventure feeling :)




 17. Do you revisit places or prefer to visit new places?
 My goal is to see most places in the world, so I like to explore new places.. but there are lots of cities and towns where I'd like to go back :)


 18. What is a place where you've been to, but would like to go back again?
Zakopane! Or almost anywhere.. Places in England like Brighton, and Greece, I also like Vienna, and I'd like to go back to Bratislava, too, in the near future, and anywhere in Montenegro!


 19. Is there a place where you'd never go back?
 :) Some years ago I would have given a straight yes, but I'm not so sure about that today..

 20.  Do you read about your destination beforehand, or you arrive unprepared?
I read about everything beforehand! I spend lots of time with preparing, planning and organizing, and I really enjoy that :) I like to know about its history, the must-see sights, ask friends or acquitances who know about the place.. and I ike to find out where it is cheapest to do the shopping :D

 21. If you could leave tomorrow, and money wouldn't matter, where would you go?
 Wow.. probably New Zealand, Australia, or to visit my friend in Argentina :)

 22.  Do you prefer summer or winter?
Autumn!! But travelling doesn't depend on the season, in my opinion..


What would your answers be?


4 comments:

  1. Én újabban a vonatot szeretem a legkevésbé - lassú, drága és még nézelődni sem lehet rendesen. Vasárnap majdnem sírva fizettem ki a barátomnak a vonatjegyét (jó, persze végső soron ő fogja kifizetni), kétszer annyiba került, mint a busz, sőt néha az oda-vissza út repülővel (törzsvásárló kártyával) jóval kevesebbe kerül, mint ez az egyetlen visszaút. Mondjuk mi mindig ugyanazon az útvonalon repülünk-buszozunk-vonatozunk egymáshoz, szóval más utakra nincs nagyon rálátásom, bár pont most nézegettem, hogy vannak ezek az eurail passok, amik egész jók. Én már nagyon-nagyon szeretném, hogy utazgassunk együtt is, nemcsak egymáshoz és úgy néz ki, lassan valóra is válik! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Repüléssel nagyon nincs tapasztalatom, de elhiszem, hogy törzsvásárló kártyával jobban megéri :) Szerencsére eddig akárhol vonatoztam, mindig nagyon szép volt a kilátás! Az eurail passok pedig már régóta birizgálják a fantáziámat.. :)
      Remélem, hamarosan összejön nektek is a közös utazgatás! :)

      Delete
    2. Lehet a kilátással nincs is baj, mert tényleg szép vidéken megy a vonat, csak négy év alatt mindig ugyanazt a távot tettem meg (vonattal általában csak haza szoktam jönni, a kedveshez talán 2x voltam vonattal), aztán inkább lecseréltem buszra két éve. :)

      Egyik évben volt ilyen wizzair kártyám, és buta fejemmel nem hosszabbítottam meg, pedig felajánlotta, hogy feláron megtehetem, utána pedig egy elég rossz év jött, sok buszon töltött éjjel és még drágábban is jöttem ki. Amúgy nagyon megérte, sokszorosát visszaspóroltam a befizetett összegnek, így idén megint mellette döntöttem. Februárban pl. 25 euróért repültem oda-vissza, de nézegettem a jegyeket, olyan is van, hogy 15-be kerül (ez már olyan olcsó, hogy nem is ad rá kedvezményt :D), 25-ért pedig meg lehet járni sok jó helyet, Rómát, Londont, Párizst, és még évekkel előtte sem kell lefoglalni (ezeket az árakat január közepén néztem, február közepére). Jó, persze nem mindig kerül ennyibe, de lehet kifogni jó ajánlatokat. És azért nem mindegy, főleg ha csak rövid időre tudok menni, hogy 50 percet repülök és ott vagyok, vagy 14 órát ülök a buszon (bár repülő csak egy héten 2x esetleg 3x van, szóval azért nem mindig opció). :)

      Delete
    3. Óó, ezek nagyon jó árak! Nem is tudtam, hogy ilyen jól ki lehet belőle jönni.. de akkor majd én is jobban utánajárok a dolognak :)

      Delete

Social Media