Thursday, 29 January 2015

Gluten-free Snack Ideas

Since gluten intolerants can't just believe they will certainly have something to eat at the given country/city, and we can't just pop into a bakery or prepare some sandwiches for the road, we need to prepare some meals beforehand that will last somewhat long and we can just throw them into our backpack.
Mivel gluténérzékenyként az ember nem alapozhat arra, hogy az adott országban/városban biztosan talál magának olyat, amit ehet, és az út előtt nem ugorhatunk be a pékségbe/fornettibe vagy dobhatunk össze néhány szendvicset, mindenképp előre elkészített, és "utaztatható" ételekkel kell nekivágnunk az útnak. 

 I've collected some recipes and ideas to help us out in such cases :)
Összegyűjtöttem néhány receptet és ötletet, hogy kisegítsenek bennünket ilyen helyzetekben. :)

I've just tested the recipe of this cereal bar, and it turned out awesome!
You will need two handfuls of walnuts (or peanuts) and 150 grams of dried fruit (I used cranberries). Chop all these the smallest possible. We mix in a tablespoon of butter/coconut oil, the same amount of cocoa powder, three tablespoons of grated coconut, and some honey to sweeten. After this, we pour the mixture into a plastic box, and make the surface smooth. If we like, we can pour some melted chocolate on top. Put it in the ridge for an hour for the perfect result. :)
Ennek a müzliszeletnek a receptjét már le is teszteltem, nagyon jól sikerült :)
Kb. 4 maréknyi diót (vagy akár mogyorót) és 150 gramm aszalt gyümölcsöt (nálam áfonya) minél kisebbre aprítunk. Egy evőkanál vajjal vagy kókuszolajjal, ugyanennyi keserű kakaóporral, és 3 evőkanál kókuszreszelékkel elkeverjük, ha szeretnénk, pár evőkanál mézzel édesíthetjük. Ezután egy tepsi/műanyag doboz aljába simítjuk az egészet, és egy tábla olvasztott étcsokival még leöntjük a tetejét (enélkül is nagyon finom!). Legalább egy órára hűtőbe tesszük.


I also like sandwich spreads, I like to spread them on gluten free cracker bread.
My favourites also include yoghurts, fruit and salads!
For the salads, you can use any kind of vegetable, I also like to mix in some ham or grilled chicken, cheese. They can be transported safely in a salad container.

I like to prepare the simplest and fastest dressings.

One of my favourites is the lemon-olive dressing: I mix three tablespoons of olive oil with 1-2 tablespoons of lemon juice, and add my favourite spices (pepper, basil, oregano, garlic.. whatever, really).
I often prepare something like the Thousand Island dressing: Three tablespoons of mayonnaise, 2 tablespoons of yoghurt, a bit of pepper and paprika.
Instead of salad dressings, we can also use them as dips for vegetable slices!
Ezen kívül első sorban szendvicskrémeket találtam, amik nekem szimpatikusak voltak, ezeket abonettel vagy puffasztott rizzsel eszem.


Nagy kedvenceim még a joghurtok, gyümölcsök és saláták is.

A salátába ízlés szerint bármilyen zöldséget lehet tenni, én sokszor teszek még bele sonkát, sült húst, sajt kockákat (trappista, füstölt vagy mozzarella). A biztonságos szállítás érdekében salátás pohárban szoktam vinni, ahol az öntetnek is jól zárható, külön kis része van.

 Öntetek közül a minél gyorsabbakat és egyszerűbbeket szeretem.

Egyik kedvencem a citromos olívás: kb. 3 evőkanál olívaolajat összekeverek 1-2 evőkanál citromlével, majd ebbe különböző fűszereket teszek (fehér bors, bazsalikom, oregano/tárkony, akár fokhagymapor).

 Sokszor készítettem ezen kívül ezersziget-szerűt is: kb. 3 evőkanál majonézt 2 evőkanál tejföllel/joghurttal összekevertem, borsoztam, ízlés szerint pirospaprikát kevertem bele (kb 2 teáskanál).


 Ha nincs kedvünk a salátához, nyers zöldségcsíkokat is csomagolhatunk, melyekhez ízlés szerint mártogatóst készítünk, akár a fenti öntetekből, vagy a szendvicskrémekből. 



 The last idea is something I've wanted to try forever, and I might probably prepare this in the near future. :) Yes, spring rolls! I guess you can find a lots of recipes online, and find the best for your taste!
buvosszakacs.blog.hu
Az utolsó receptet pedig már nagyon régóta szeretném kipróbálni, és most, hogy sikerült mindent beszereznem hozzá, nem sokára el is készítem. :)
Ez pedig nem más, mint a tavaszi tekercs (recept a lap alján).
Még nagyon sok jó receptet találhat ehhez az ember, úgyhogy érdemes keresgélni, hogy mindenki megtalálja az ízlésének megfelelőt!

A rizspapírt Spar-ban vettem, az üvegtésztát pedig azt hiszem, a Lidl-ben, de mindkettőt láttam Ázsia-boltokban (Bp. Rákóczi tér, Vámház krt., Vásárcsarnok, Szt. István krt.)


What would you add to the list?

No comments:

Post a Comment

Social Media